söndag 9 juni 2013

Åskväder på håll

Det har regnat och det hörs åskmuller på avstånd. Sitter här med en kopp kaffe med öronen på helspänn. Kan inte ha fönstret öppet, jag får en hemsk hosta, det måste vara pollen i luften. Eller så är luften laddad med något annat pga åskan (ozon?).

Lennart och jag var ner till källaren och plockade upp lite saker som Eva ska hämta om nån timme. Vi har två stora flyttkartonger fyllda med diverse överblivet jox. En period inbillade jag mig att jag skulle odla min (obefintliga) pyssliga sida. Är man inte pysslig av naturen är det nog omöjligt att bli det. Typ sy, sticka, scrapbooka och så. Jag får hålla mig till släktforskning och fotografering och kanske fnula med lite html-kod när andan faller på.

Nu har jag kommit igång med motionscykeln efter ett uppehåll. Visserligen promenerar jag mycket men jag gör inget för att motionera. Promenader innebär för mig fotografering och då händer det att motiv dyker upp - mest hela tiden - så det blir promenad i sakta mak. Trevligt, men inte är det motion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar