tisdag 14 maj 2013

Stockholm stadsbibliotek

I går var jag in till Odenplan, min ortoped har mottagning i närheten. Jag tycker själv att jag har blivit riktigt bra i axeln och så fick jag några cortisonsprutor i några besvärliga slemsäckar (låter äckligt).

Efteråt besökte jag biblioteket och läste i några tidskrifter (foto förstås). Det första jag ser när jag kommer in är denna skulptur, en äkta tidningsgubbe som sitter vid fönstret och läser tidning.


Trots lite regnande i dag gick vi en liten sväng och åt lunch ute, på samma ställe som jag var på i går. Kinesiskt, thai - whatever - stor buffe och riktigt gott!

I morgon sticker Lennart iväg med Eckerögänget och jag ska roa mig med att få tänderna rengjorda hos tandhygienisten. Till kvällen ska vi fira vår 26-åriga bröllopsdag, kanske med en pizza från vår närmaste pizzabagare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar