fredag 31 maj 2013

Söders höjder

I dag var det Söders höjder som gällde. Igen! Vi spanade en god stund ut över vattnet, det var en intensiv båttrafik och det kom flera av flottans fartyg. Och så djurgårds- och rundtursbåtarna som flitigt pilar fram och tillbaka.




Nere på Katarinavägen kom det stora lastbilar med flaken fyllda av glada studenter.

Uppe på Fjällgatan smakade det gott med kaffe och bulle. När var det dags att styra kosan hemåt och vi gick upp Albert Engströms trappor och hälsade på Cornelis Vreeswijk. Här syns skulpturen bakifrån och han spejar nog efter bårar ibland han med.


Vi gick igenom Glasbrukstäppan där i träffade på Midgårdsormen. Den låg lite i skymundan på en sten, mindre än en huggorm!


Genade över Katarina kyrkogård där folk låg och vilade i gräset och hade det skönt. Många befinner sig sedan länge nån meter under det gröna.


2 kommentarer:

  1. Vilken mysig dag ni haft på söders höjder. Ormen och Cornelisstatyn får du förevisa mig när vår flytt är över. Jag längtar!

    SvaraRadera
  2. Hej! Skulle jag kunna få använda bilden på mannen som är ute och ror i ett korsord som jag håller på att konstruera till ett kyrkoblad? Jag kan inte erbjuda något arvode men väl ära och berömmelse!

    SvaraRadera