torsdag 30 maj 2013

Mödosamt att fotografera

Även när jag inte skrivit här i bloggen så gör jag, oftast vi, våra promenader och jag släpar med kameran och fotograferar skiftningarna i naturen. Så här på vårkanten kommer jag inte många steg i taget innan jag stannar och spanar in något. Tyvärr sätter fysiken (min) sina gränser, att fotografera kan lätt leda till akrobatiska ställningar. Typ gå ner på knä, inte alla bra, det gör ont. Om jag viker mig dubbel då? Går inte heller, jag tappar andan när min fylliga lekamen trycks ihop. Så då återstår att fotografera stående. Eller om jag asar med rollatorn, då kan jag sitta :)


Båda bilderna från 9 maj och i lite olika färgtemperatur.


I går var vi med pensionärsföreningen på hemlig resa. Första anhalten var Kina Slott och där hittade jag kastanjeblom i ögonhöjd.


Nej nu ska jag ut och promenera.  gå dit näsan pekar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar