lördag 18 maj 2013

Hemmakvarteret och Skanstullsbron

Det blev flera promenader i går. På morgonen gick jag en vända på egen hand, för att fotografera, vad annars ;). Om jag inte blivit biten av fotoflugan skulle jag nog sitta hemma och häcka vid datorn, släktforska, spela Civ eller bygga hemsidor.

Spirean börjar slå ut men mitt i busken står en helt annan växt med gammal torkad fröställning.


Många träd är helt översållade med vita blomklasar som saknar doft.


Tillsammans med Lennart gick jag på eftermiddagen mellan två t-banestationer, Skanstull och Gullmarsplan. Med kameran i högsta hugg. Det blåste hårt upp på bron, så hårt att jag hade svårt att stå still när jag fotade.

Globen åt ena hållet


och minsann, skymtar inte Söder torn ovanför huset mitt i bilden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar