söndag 26 maj 2013

Fototriss 220 Så här ser det ut där jag är

Lördagspromenad vid Magelungens farstasida där strandpromenaden vissa sträckor har gångbryggor. Här ett träd som behöver extra stöd.


Mannen som ror är snart framme vid båtbryggan. En del av bryggorna vid sjön har slitit sig och en hel del arbete återstår med att reparera och förankra bryggorna.


Många spännande växter lockar mig till lätt gymnastiska övningar för att komma år att fotografera. En utmaning när kroppen inte har någon större spänst längre - men med envishet gick det till slut!


Här fler bilder på veckans tema

23 kommentarer:

  1. Så vackra bilder! Jag tycker särskilt mycket om den första med gångbryggan. Där skulle jag gärna promenera och meditera!

    SvaraRadera
  2. Tänk i alla fall att Stockholm är så duktiga att göra ordning strandpromenader. Fin triss.

    SvaraRadera
  3. Ljuvlig triss!
    På den strandpromenaden skulle jag gärna promenera :)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Vackert, där skulle jag vilja ta en promenad med kameran jag med. Fina bilder som får en att må riktigt gott!

    SvaraRadera
  5. Härligt..jag blir så glad när jag ser din triss..för det känns som om du tar vara på livet.

    SvaraRadera
  6. Magelungen har jag aldrig varit vid, blir lite inspirerad här. Måste varit perfekt att promenera där i det fina vädret igår.

    SvaraRadera
  7. Fina miljöer och sommarfärger i din triss.

    SvaraRadera
  8. Den där gula blomman har jag inte sett förr. Du fick lön för mödan, den är så fin.

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Så fina härliga bilder du visar oss...
    Tack för titten!
    Kram Kakan

    SvaraRadera
  11. Skulle gärna gått på den bryggan!

    SvaraRadera
  12. Fin gångbrygga, liknar den de byggt här som går mellan Örnsberg o Vinter. Vilken spännande blomma. Du har verkligen fångat den fint!

    SvaraRadera
  13. Nydelig- Jeg håper det ikke var for mye galt med bryggene og broene.
    Ha en flott mandag :)
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2013/05/26/varen-i-mormorhagen/

    SvaraRadera
  14. Vilken vacker strandpromenad, där gissar jag att du vandrat många gånger.

    SvaraRadera
  15. Så fint med vägar vid vatten, och den solgula blomman lyser upp!

    SvaraRadera
  16. Åhh, vilka härliga bilder! Charmig promenadväg!

    SvaraRadera
  17. Underbara bilder! Miljön i den översta ser ju superhärlig ut...där vill jag gå!

    SvaraRadera
  18. Va duktig du är på att fotografera! =) Den sista bilden är riktigt häftig! =)

    SvaraRadera
  19. Vilken härlig vårtriss, bild tre med den "skäggiga" blomman blir min favorit och en promenad efter vattnet skulle jag inte tacka nej till.

    SvaraRadera
  20. Fin triss med både översikt- och närbilder. :) Strandpromenaden skulle jag verkligen inte ha något emot att vandra. Ser fantastiskt ut.

    SvaraRadera
  21. Härlig blandning av färger i din triss :)

    SvaraRadera
  22. Härliga bilder och skön triss. sista bilden blir min favorit! :)

    SvaraRadera