torsdag 18 april 2013

Tema fredag Minne

För många år sedan bestämde jag att "när jag blir stor ska jag flytta till Stockholm". Den bild av Stockholm jag hade för ögonen då var Slussen och Katarinahissen. På somrarna träffade jag kusinerna i Nacka och vi gick ofta in till Slussen. Vi fick inte gå längre än till Räntmästartrappan där Djurgårdsfärjan lägger till. När jag fyllt 17 flyttade jag hemifrån och har sedan dess hållit mig till Stockholm eller dess närhet.

Inte riktigt som jag minns från barndomen, men nästan ...

Fler minnen hos sinneskattens fredagstema

13 kommentarer:

  1. Var flyttade du ifrån *blir nyfiken* :) Stocholm är fin!
    Men jag gillar Budapest mer ;)
    http://blogfia.wordpress.com/2013/04/18/kom-ihag/

    SvaraRadera
  2. Fin vy över Katarinahissen och slussen. Stockholm är speciellt, så är det bara :0)

    SvaraRadera
  3. Jag har också många barn- och ungdomsminnen från Stockholm. Men jag hamnade i Malmö i stället. :-)

    SvaraRadera
  4. Kul för dig att din dröm gick i uppfyllelse. Stockholm är fin och även jag har minnen från Katarinahissen, fast då var jag vuxen.

    SvaraRadera
  5. Noen ganger går drømmer i oppfyllelse.
    Heldig at din gjorde det.
    Ha en fin dag :)

    http://www.starbear.no/mormor/2013/04/19/den-gang-da/

    SvaraRadera
  6. Fin vy! Besöker sällan Stockholm fast jag bor ganska nära! Men jag har också en del fina minnen därifrån som när jag åkte rulltrappa för första gången! Det var häftigt!

    SvaraRadera
  7. Ja Stockholm är utan tvekan en av Europas vackraste huvudstäder! Och det är nog många som förknippar just Slussen med Stockholm. Fint minne och härligt att förverkliga sina drömmar :)

    SvaraRadera
  8. Ja stockholm är en vacker stad, när jag var yngre hade jag periodvis en längtan att flytta dit men det blev aldrig av!

    SvaraRadera
  9. Ja Slussen och Katarinahissen har man absolut minnen ifrån. Jag(Lena) hade min farmor i Stockholm och jag minns som igår sommarens besök hos henne.

    SvaraRadera
  10. Du har verkligen varit ditt minne trogen!

    SvaraRadera
  11. Vilket härligt minne och en lika härlig bild av Stockholm !

    SvaraRadera
  12. Stockholm i mitt Hjärta sjunger Lasse Berghagen ... ja, det är något speciellt med vår huvudstad ... visst är det så :) Underbar bild.

    SvaraRadera
  13. Även jag har haft de tankarna, men jag stannade bara ett år där.

    SvaraRadera