tisdag 2 april 2013

Ganska lång promenad

Efter dagens laserbehandling och gymnastiska övningar bestämde jag mig för att njuta av det vackra vårvädret och gå dit näsan pekade. Först beundrade jag Maria Magdalena kyrka från Bellmansgatan


och tog sedan trappor upp till Hornsgatspuckeln och tog några bilder till. Hittade ett konstverk jag inte sett förut, Dårarnas båt av Sture Collin. Det verkar vara en allvarlig förlisning ......


Slussen är en av mina favoritplatser i Stockholm och den här gången visar jag en bild med Katarinahissen i bakgrunden. Sedan lite maskiner och arbete vid Sjöbergsplan om jag läser rätt på kartan. Slussen är stadd i förändring och jag bara måste se vad som händer. Bestämde mig för att gå vidare och fortsatte till Gamla stan.



Vid Järntorget står Evert Taube gömd och han får nöja sig med att titta på en byggfutt.


Fortsatte sedan Västerlånggatan fram till Riksdagshuset och gick igenom valven och över vattnet reste sig stadshustornet bakom Strömsborg.


Vid T-Centralen tog jag t-banan hem. Nöjd och trött efter promenaden vilade jag en timme och så vi åkte till Ingrid och Stefan för att fika och mest av allt träffa lille L. Bra dag!

1 kommentar:

  1. Kul att följa dina promenader i stan och se vad som händer och den förlista båten har jag aldrig sett. Men snart kommer även jag att bo i trakter där det finns kommunikationer och då ska jag ta turer till stan och drälla runt.

    SvaraRadera