torsdag 7 mars 2013

Vad gör jag egentligen om dagarna?

Sedan sist har jag gjort vissa ansatser till att städa och sortera ut onödigheter ur skåp och lådor. Det är inte lätt, men en hel del av mina böcker kommer jag aldrig att läsa igen, inte ens de som rör släktforskning. Det vore förstås radikalt att slänga allt i någon container eller dumpa böckerna hos Läkarmissionen men det får nog bli en mellanlandning i källaren tror jag. Det finns utrymme, jag har kollat. Sedan, när tiden är mogen, ska jag göra mig av med böckerna (fast det känns syndigt).

Veckorna trillar på och jag promenerar men det blir inte mycket fotograferat. Jag har varit hos en sjukgymnast flera gånger och fått laserbehandling för min onda axel och höften (supraspinatustendinit och trochanterit). Behandlingen verkar hjälpa. I morgon ska jag till min ortoped och då får jag cortisonsprutor för ovan nämnda åkommor.

Jag har beställt solglasögon, progressiva, svindyrt med behövligt. Här har jag i månader gnällt över vintern, grå himmel utan sol och nu när solen visar sig tål ögonen inte det starka ljuset. Aldrig blir man riktigt nöjd!

I dag träffades Ingrid och jag och tog t-banan till Skogskyrkogården, det var kusin Bosses begravning. Vi träffade då hans båda döttrar för första gången och även andra personer (såväl kända som okända för oss) och det låter kanske tokigt, men det var trevligt att träffa dem alla, även om begravningar av naturen är sorgliga tillställningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar