måndag 11 mars 2013

Mecka dator

Vackert blickfång
De senaste dagarna har jag inte varit ute så mycket, det är mycket roligare att vara hemma och städa! Ok, det var en överdrift men det går långsamt framåt med utsorteringen, vissa böcker har hamnat i källaren och en del annat har jag slängt. Känns radikalt och ger en viss frihetskänsla.

Den stationära datorn har fått sig en omgång, massor av damm som blåstes bort med tryckluft. Jag har köpt och installerat en stor hårddisk, säkerhetskopierat och flyttat viktiga filer. Endera dagen ska jag göra en nyinstallation på den nya hårddisken. I dag har jag gått igenom den bärbara så den är helt fräsch, framför allt behöver jag internetuppkoppling. Bra om något krånglar när jag jobbar med den stationära.

Farsta centrum i dag, bara lite snö kvar
Vi gjorde en tur till centrum, åt lunch och efteråt gick vi runt och jag fotograferade fasader och nakna träd mot blå himmel. Svinkallt, men några bilder blev det. Det är som terapi för mig att få knäppa lite bilder.

Sönderslaget piano, lördag, Hökarängens infartsparkering
Nu vaknar jag tidigt på morgonen, ljuset väcker mig. Blir det bara vår och varmt kan jag ge mig ut och fotografera tidigare på dagen, det ser jag fram emot! Ett annat alternativ är att sy/köpa mörkläggningsgardiner och sussa vidare någon timma till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar