lördag 2 februari 2013

Promenad i Stockholm

Köpte åkkort i går och tog t-banan in till Sankt Eriksplan, ensam. Varför just dit? Ja, säg det, ett infall jag fick. Min tanke var att gå så långt jag orkade och med tunnelbana och bussar runt om fanns möjligheter att avbryta om det blev för jobbigt. Jag hade tänkt att gå in på något café och fika och samtidigt vila benen lite.

Jag gick till Odenplan där jag fotograferade byggplanket som omger byggplatsen för bygget av Citybanan. Planket har dekorerats av skolbarn och på ett par ställen finns plastrutor så att man kan kika ner i gropen.


Fortsatte sedan Drottninggatan och här bodde August Strindberg sin sista tid i livet och bostaden är museum. Ska besöka det under våren har jag tänkt.


Längre mer i backen ligger denna lockande butik. Tvekade länge men gick vidare.


Nere vid Hötorget fick jag syn på en fotograf med assistent. De fotade en kille som pysslade med en telefon av någon sort. Försöker tänka mig att jag fotar och Lennart håller reflexskärmen :)


Vid nedgången till t-banan ligger denna lilla skönhetssalong. Jag passade på att knäppa när saxarna lyste rött.  Dags för hemresa och när jag kollar hemma har jag gått 7.500 steg (nyköpt stegräknare). Jag blev varken trött eller fick ont någonstans!


1 kommentar:

  1. Då fick du en trevlig promenad i stan och härligt väder och motion på köpet. Fina bilder som vanligt.

    SvaraRadera