lördag 23 februari 2013

Hästkött och Lego

Gårdagens promenad; vi åkte till Fridhemsplan, åt lunch på ett ställe på Hantverkargatan, besökte Kungsholms kyrka och gick ner vid vattnet vid Stadshuset. Gick sedan till T-centralen och tog pendeln hem. Det blev totalt 6.000 steg.

Till middag åt vi entrecote av hästkött och det smakade bra. Resterna äter vi i dag. Fast hur kan jag vara säker på att det är hästkött? Inbillar mig att jag vet hur nöt-, gris- och lamm-/fårkött smakar men jag kan bli hur lurad som helst.

Samuel kom över och hade sin far med sig (eller om det var tvärtom). Vi möttes i centrum och jag köpte lite Lego åt Samuel, Lego som stannar kvar här. Jag sade till honom att han fick välja ett Lego till och om han valt ett dyrt paket hade jag fått stå vid mitt ord. Gossen valde en liten ask med en månbil med gubbe.

Timmarna gick fort och vi fikade, spelade Majas alfabetsspel och om Samuel vinner är allt bra. Det gjorde han inte och då avbröt han mitt i och samlade ihop korten. Rätt sunt, vem vill förlora? Det är säkrare att bygga med legoklossar eller köra bilar på golvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar