söndag 3 februari 2013

Fototriss 207 Par

Mitt tänkande är väldigt konkret, önskar att jag hade lite fantasi och åtminstone några stänk kreativitet. Men det är som det är, veckans utmaning Par får mig att landa på talet två och det är långt till "Alla hjärtans dag-köret". Tur att Helena skriver att det är fri tolkning!

Första paret ut i min blandning är två paket, presenter till barnbarnet som fyller 5 år nästa vecka.


Jag har ett par olästa böcker liggande, undrar vilken jag ska läsa först? Lutar åt Oates bok, jag har haft lite svårt för hennes böcker, kanske blir jag omvänd?!


Slutligen par i änglar. De har sin fasta plats intill min säng - man kan se dem som symboler för skyddsänglar (om nu skyddsänglar finns). Hur som, jag tycker om dem.


Hos Fototriss finns andra tolkningar på veckans tema.

Det är tävling denna vecka och priserna kommer ifrån CoolStuff

21 kommentarer:

  1. Vilka spännande par! Blir nyfiken på vad som finns i paketen men det är väl en hemlis! Änglarna är fina, man behöver skyddsänglar!

    SvaraRadera
  2. Varierande par som tillsammans blev en jättebra triss :)

    SvaraRadera
  3. Och... inte att förglömma, ensam är inte alltid starkast :) Fin triss, med tänkvärda ord.

    SvaraRadera
  4. Fin variation och fina bilder.

    SvaraRadera
  5. Det var fina varianter på partemat och vi är nog många som hamnat på talen två i våra tolkningar. Jag håller på Joyce Carol Oates.

    SvaraRadera
  6. Fina bilder på en fin trisstolkning!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  7. Fin triss =) Kul tolkning! =)

    SvaraRadera
  8. Fin triss :-)
    ha en fin söndag

    SvaraRadera
  9. Så fin blandning du fick ihop till trissen. Ha de gott.

    SvaraRadera
  10. Fin variation och bra tänkt :)

    SvaraRadera
  11. Spännande med paketen, vill ju veta vad barnbarnet ska få ;0)

    SvaraRadera
  12. Fina bilder i partemat. Gillar änglarna. Va fint att de står vid din säng. Jag tillhör dom som tror att vi har skyddsänglar. Har fått se att de gripit in några gånger i mitt liv.....

    SvaraRadera
  13. Snyggt trissat...härliga bilder...!!!
    Särskilt den sista...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  14. Bra partriss, vem vill inte ha presenter böckerna läser jag gärna och skyddsänglar kan man aldrig få för många av ;-)

    SvaraRadera
  15. Skyddsänglar, javisst finns de. Gillar särskilt den större av dem.

    SvaraRadera
  16. Häftiga änglar, de föll jag pladask för. Att ha olästa böcker kan väl ses som en gåva. Börja med Dödgrävarens Dotter, jag lovar du kommer inte att ångra dig. Mårtensson är ju Mårtensson OK, underhållning, men undrar varför antikhandlaren, katten och flickvännen aldrig blir äldre? Hm, vad finns i paketen.

    SvaraRadera
  17. Fin varierande triss.... Har åxå väldigt svårt för Oates böcker.... Änglarna är underbara

    SvaraRadera
  18. Personligt och fint. Änglar är lätt att tycka om :)

    SvaraRadera
  19. Den sista bilden är ju bara så fin. Den säger mycket, ett bra budskap. Fin triss / Sami

    SvaraRadera
  20. Fint varierad triss du bidrar med och dina fina skyddsänglar gillar jag. Kram från syster

    SvaraRadera