lördag 10 november 2012

Varning, tråkigt gnäll

Usch och fy för trist väder, lika mycket, om inte mer usch och fy för diverse värk i kroppen. Känner mig aningens låg, vaknar trött, känner mig seg och skyller på vädret. Det blåser kallt och/eller regnar nästan jämt. Fram till för så där en månad sedan var allt ok, jag kände mig pigg (nåja, relativt) och det var kul att sticka ut antingen med rollator och Lennart eller på egen hand.

Snart 8 månader sedan knäoperationen och jag kan gå utan knäsmärta, det är skönt. Nu när knäna är ok besväras jag mycket mera av rygg, axlar, händer och fotleder. De plågorna hamnade i bakvatten när jag inte orkade gå så mycket men nu slår det igenom med full kraft. Ett annat bakslag är att jag måste fortsätta använda rollatorn, hade glömt att jag lätt ramlar.

För att fortsätta gnället är det ett elände med kylan. Om det blåser kan köldallergin sätta igång även om det är plusgrader.

Jag önskar en mild vinter utan snö och blåst så att jag lätt kan ta mig ut och promenera. Jag vill se mig omkring, det duger med lokaltrafikens område och jag vill fotografera något annat än de närmaste kvarteren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar