lördag 10 november 2012

Fototriss 197 Rörelse

Rörelse - ett ord som innefattar de mest skilda företeelser. Jag väljer rörelse i betydelsen förflyttning. Har aldrig tidigare försökt fånga rörelser eller följa sånt som rör sig. Roligt, men jag är inte helt nöjd, måste definitivt öva mycket mera.

Första bilden tagen från fönstret när jag följde bilen med kameran. Träden i bildens nederkant blev helt suddiga. Den långsamma ritten ger viss oskärpa åt hästarnas benrörelser. Farten gör bilarna bakom träden oskarpa.




Andra tolkningar på rörelse hittat du hos fototriss.

26 kommentarer:

  1. En härlig triss! Tycker du ska vara nöjd med den för den speglar ju förflyttning!

    SvaraRadera
  2. Härliga och fina bilder!
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder i rörelse !! Brukar inte vara så kortfattad men det är svårt när bilderna försvinner när man ska skriva sin kommenatar. Vill helst titta på bilderna samtidigt. Nåja, vad rörigt det blev ;-)

    SvaraRadera
  4. Snygga rörelsebilder där min favorit blir den första! Den är verkligen toklyckad! :O))

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  5. Fin triss och den första är kanon!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  6. Tydlig rörelse i dina bilder. Första är grym.

    SvaraRadera
  7. Klockren tolkning av temat. Den första bilden är min favorit.

    SvaraRadera
  8. Snyggt trissat! Du har verkligen lyckats fånga fysisk rörelse!

    SvaraRadera
  9. Fina rörelsebilder !
    Går inte att missa temat med dom !

    SvaraRadera
  10. Vi tycker att du lyckats bra med dina rörelsebilder. Sista bilden där du har skärpan på träden i förgrunden gillar vi.

    SvaraRadera
  11. meeeen de här är väl bra för temat rörelse!! satt som en "schmäck" :-))

    SvaraRadera
  12. Ja här var det verkligen rörelse.

    SvaraRadera
  13. Du fick ju till riktigt fina rörelsebilder till trissen! Ha en fin Söndag! :)

    SvaraRadera
  14. Bra rörelsebilder, hästarna gör mej sugen på att ta upp ridandet igen.
    Ha en bra dag;-)

    SvaraRadera
  15. Bra triss, man ser verkligen på bilarna att de rör sig, den första blev min favorit :)

    SvaraRadera
  16. Första bilden med en tydlig bil mot en suddig fartfylld bakgrund är min favorit. Troligtvis har du följ bilen med objektivet när du tog bilden. Jag vet hur svårt det är, för jag har prövat själv.

    SvaraRadera
  17. Jag gillar dina bilder med rörelse. Den första blir min favorit.

    SvaraRadera
  18. Snyggt jobbat, bilderna blev ju jättebra med sina rörelsemotiv. Var stolt! :0)

    SvaraRadera
  19. Fina rörelsebilder ...
    Bild nummer ett blir min favorit!!!

    SvaraRadera
  20. fina bidrag till temat och du lyckades fint med panoreringen på första bilden!

    SvaraRadera
  21. Snygg tolkning och läckra bilder…=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  22. Första försöket på rörelse? Det gick riktigt bra, man både känner och ser rörelsen

    SvaraRadera
  23. Vilka bra exempel du lyckades med! Gillar framför allt första bilden, får lite känsla av leksaksbil när jag ser den!

    SvaraRadera
  24. Klockren rörelsetriss tycker jag. Snyggt :)

    SvaraRadera