torsdag 11 oktober 2012

Tekniska hörnan

I dag har det varit stora tekniska dagen för mig. Jag hat ålat kring på golvet som ett akrobatiskt kykskåp och bytt till vår nyinköpta video/cd-spelare, som kopplats till dekodern, som kopplats till tvn. Det var en smärre skärseld att få rätt på alla kablar och inte tappa greppet om pjäserna.

Datorn har krånglat av och till - har ingen aning om varför. Jag har rensat ut onödiga filer och låtit virusprogrammet kolla igenom datorn. Extra säkerhetskopiering har också stått på schemat. Tidsödande. Håller tummarna nu.

Roligast är att bekanta sig med den nya (begagnade) mobiltelefonen som jag fick av min söta välgörare häromdagen. Den har ett litet tangetbord med riktiga knappar så nu kan jag skriva och skicka sms. Jag har skaffat ett nytt abonnemang med internet, billigaste varianten. Nästa steg blir att fota och skicka mms och använda gps. Den verkar vara en typ enklare mini-fåne (Sony-Ericsson) med en oherrans massa ikoner på displayen.  Hjärnan kommer att gå varmgång, får ta lite i taget.


1 kommentar: