söndag 28 oktober 2012

Fototriss 195 Jag gillar

Jag gillar så mycket att det blev lite svårt att välja. Vet inte om det är riktigt passande att säga att jag gillar kyrkogårdsbesök, i det här fallet för att se till några familjegravar.

Makens familjegrav har fått en gravrosett och ljus i lyktan
Barnens farföräldrars familjegrav fick också ett ljus
Duvbo kyrkogård. Kolonistugor och Hallonbergen i bakgrunden
Veckans utmaning är också en tävling där CoolStuff bidrar med tre presentkort till lika många vinnare!

Fototriss har fler bidrag på temat Jag gillar.

30 kommentarer:

  1. Jag gillar också kyrkogårdar. Där finns ett lugn och en ordning som saktar ner hela livet en stund! En plats för eftertanke!
    Fin triss!

    SvaraRadera
  2. En mycket fin och vacker triss!
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  3. Att promenera på kyrkogårdar inger frid i själen på något underligt vis. Det är spännande och samtidig lite kusligt att vandra runt bland gravstenar och kapell. En fin harmonisk triss du visar tycker jag.

    SvaraRadera
  4. Ja gillar också att ta en tur till kyrkogården. Det är så rofyllt att gå där. Nu är en fin tid med alla ljus som lyser där.

    Hoppas att du får en skön söndag.

    SvaraRadera
  5. Fin triss, jag tycker det är vackert på kyrkogårdar!

    SvaraRadera
  6. Rofyllda bilder i vacker triss!

    SvaraRadera
  7. Vackra stämnings- och rofyllda höstbilder från en fin gammal kyrkogård.

    SvaraRadera
  8. Det är vackert och stämningsfullt på kyrkogårdar. Så visst passar det Nu kommer ju den stora ljus och smyckningshelgen. Då blir det nästan magiskt!

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  9. Det är väldigt stämningsfullt när det är många gravlyktor som lyser i mörkret. Jag känner också lite frid när jag besöker mina släktingars gravar. Ha en fin Söndag! :)

    SvaraRadera
  10. Fina bilder! Det är något speciellt med gravar, speciellt familjegravar. Jag går gärna och tittar på gravar när jag besöker kyrkogårdar och förundras över allas öde.

    Tack så mycket :)

    SvaraRadera
  11. Gillar också kyrkogårdar - den enda jag inte kommit in på var i Kairo - där fick man inte gå in eftersom det 1 miljon människor hade sin bostad där. Rika gravägare hyrde ut sina monument som bostäder.

    SvaraRadera
  12. Kyrkogårdar är vackra platser, men får mig att tänka på döden som tar den ena efter den andra av mina vänner.

    SvaraRadera
  13. Ja kyrkogårdar kan vara riktigt fridfulla och vackra att besöka. Det blir som sagt också en speciell känsla om någon närstående ligger begrav där. Fin triss. Ha en fortsatt fin söndag!

    SvaraRadera
  14. Samma här. Jag tycker också om kyrkogårdar... och har alltid gjort.
    När jag var ung vågade jag knappast tala om det för någon. Nu, när jag är över 60 känns det lättare. Jag har väl blivit modigare. :)

    SvaraRadera
  15. Det gillar jag med, där är så vackert med fina dekorationer.
    Lugnt och fridfullt.
    Fina bilder!

    SvaraRadera
  16. Fina bilder. En stämningsfull triss!

    SvaraRadera
  17. Fina bilder, speciellt den sista, har själv promenerat runt Lötsjön ett antal gånger och ätit lunch på kafeet på andra sidan vägen vid kyrkogården.

    SvaraRadera
  18. Kyrkogårdar känns så harmoniska, och får en att fundera över frågor som inte poppar upp i huvudet så ofta. Och så är de ju ofta så vackra med gamla mossiga stenar, växter och blommor. Fina bilder i din triss!

    SvaraRadera
  19. Har ocskå en förkärlek till kyrkogårdar.
    Det är så mycket historia. Önskar att man kunde "koppla in sig" i stenarna så de kunde berätta historier om de som levat.
    Fina rofyllda foton!

    SvaraRadera
  20. Själva lugnet och friden som finns där gillar även jag.

    SvaraRadera
  21. Jeg liker å gå på gravlunder også.
    Flott triss :-)
    Ha en god kveld.
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2012/10/28/jag-gillar-var-oppgaven/

    SvaraRadera
  22. Jag älskar kyrkogårdar. Det är så otroligt rofyllt att gå runt på dessa och titta och läsa på stenar. Jag tycker du har gjort en fin triss!

    SvaraRadera
  23. Det är helt klart en plats som jag gillar. Lugnet, friden gör en harmonisk. Jag gillar att besöka mina förfäder, tända ett ljus på deras gravar. Lugna fina bilder.

    SvaraRadera
  24. Det är något speciellt med kyrkogårdar, där vilar ett lugn som tilltalar mig också.
    Säkert många som besöker släktgravar kommande helg. Ser vackert ut på den kyrkogård du besökte, väljer det tredje fotot.
    Tack för din kommentar och trevlig helg!

    SvaraRadera
  25. Vacker och rofylld triss! Jag gillar också kyrkogårdar, främst för stillheten!

    SvaraRadera
  26. Jag är väldigt förtjust i kyrkogårdar också. För några år sedan så gick jag ofta på kyrkogården när jag behövde varva ner och slappna av. Det är sp lugnt och fridfullt =) Härlig triss!

    SvaraRadera
  27. Fin triss, i alla fall jag börjar tänka på halloween! =)

    SvaraRadera
  28. Visst är det fint och lugnt på kyrkogårdar.

    SvaraRadera
  29. Det är stillsamt och fint på kyrkogårdar, jag gillar också!

    SvaraRadera