söndag 21 oktober 2012

Fototriss 194 Ett motiv - på tre sätt

Det här var en svår utmaning men nu har jag bestämt mig för dagsfärska bilder från förmiddagens promenad.
Kameran jag använde fick spader och ville inte fotografera, hoppade bara till visningsläge så det blev mobilen i stället. Längs promenadvägarna vid sjön finns småbåtar i varierande skick, den här en gång röda plastbåten har sett bättre dagar. Det var också svårt att komma åt för att hitta olika vinklar.






Hos Fototriss finner du många fler bilder på motiv som varierats.

25 kommentarer:

  1. En fin triss på den röda båten!
    Håller med, den har sett sina bästa dagar :)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Snyggt trissat! Det ska ju vara en utmaning för oss, för att vi ska utvecklas i fotograferandet och jag tycker du har lyckats riktigt bra. Ha en fin dag! :)

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att du hade ett alternativ till kameran. Din triss blev riktigt bra! Fint fotat!

    SvaraRadera
  4. Japp, båten har gjort sitt, även sommarem och snart hösten, och inte bara det... din kamera också, men tur att du hade mobilen till hands och att det kan bli lika bra bilder med den :)

    SvaraRadera
  5. Jepp det är dax att köpa en ny båt tror jag..:)

    SvaraRadera
  6. Åh men så vacker färg på den röda båten, riktigt djupröd som syns. Fint med patina, men säkert tråkigt för ägaren.

    SvaraRadera
  7. Den skulle behöva bli omplåstrad av båtdoktorn :)

    SvaraRadera
  8. Ja lite TLC skulle inte skada här, bra bilder till utmaningen.
    Ha en skön kväll;-)

    SvaraRadera
  9. Med de tre bilderna tillsammans förstår jag att båten är i odugligt skick.
    Bra trissat.

    SvaraRadera
  10. Även det gamla slitna kan bli snyggt på bild. Ha de gott.

    SvaraRadera
  11. En bra triss blev det. Mittenbilden blir min favorit:)

    SvaraRadera
  12. Åh den ser så övergiven ut. Tur att du kunde fota med mobilen så att du fick ihop din fina triss :)

    SvaraRadera
  13. Klar för renovering!? Röd är den i alla fall från början!

    SvaraRadera
  14. Du lyckades bra med din triss även om kamera och framkomlighet var emot dig :)

    SvaraRadera
  15. Hoppsan, vår kommentar försvann visst nu igen...
    Fina bilder, även gamla gistna båtar är användbara när det gäller triss. Snyggt fotat!

    SvaraRadera
  16. Trevligt att når du väl bestämt att en triss skulle fotas så tog du till alla medel :) Temat ditt tycker jag är lite tråkigt, ja för ett av mina stora intressen är just båtar. Och denna båt har farit illa. Men bra trissat :)

    SvaraRadera
  17. Vilket fint motiv du hittade! Och synd att kameran inte ville samarbeta, dock blev bilderna med mobilen ändå fina!

    SvaraRadera
  18. Läckra bilder! Ha en fortsatt fin söndag!

    SvaraRadera
  19. Fint motiv och fina vinklar. Den båten har minsann sett sina bästa dar.:)

    SvaraRadera
  20. Fina bilder och snygga färger på en oduglig båt.

    SvaraRadera
  21. Bra triss! Trilla i bäcken eller trilla i sjön- gränsen för rätt vinkel går där!

    SvaraRadera
  22. Tack så mycket! Den spelade väldigt vackert i kyrkan och sedan på festen :)

    Fin triss du satt ihop :)

    SvaraRadera
  23. Jag fastnar för sista bilden, man kan ana att båten haft en annan färg från början... Jag tycker det är intressant med saker som är slitna, det finns mycket historia i de föremålen. Man kan undra vad som orsakat hålet...

    SvaraRadera
  24. Vilket härligt motiv...bra trissat...!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera