söndag 14 oktober 2012

Fototriss 193 Så här ser det ut där jag är

Det regnade när jag vid 9-tiden i morse gick ut för att fotografera till veckans fototriss och det regnar fortfarande. Var bara ute en kort stund, kameror och regn går inte bra ihop. Det här blev resultatet av min lilla "så här ser det ut där jag är" promenad.

Stängd fontän på Stieg Trenters torg

Strandpromenaden med sin trasiga grafittibänk

Viken vid lilla båtbryggan
Många fler bidrag till veckans tema hittar du hos Fototriss

28 kommentarer:

  1. Vackra vyer har du fotograferat.

    SvaraRadera
  2. Mittenbilden får nog bli min favorit. Bra trissat.

    SvaraRadera
  3. Tycker det ser ut som om din lilla promenad räckte gott.

    Fin promenadstig...

    Glad söndag!

    SvaraRadera
  4. Vacker triss från din promenad!
    Jo, jag har "utmärkta ledningar" för de har märkt ut dem, med sprayfärg, för här ska grävas för fiber ;)

    SvaraRadera
  5. Fina bilder.. mittenbilden blev min favorit, känns nästan som jag gick där själv!

    SvaraRadera
  6. Fina bilder från din "lilla" promenad!
    Sista bilden blir en favorit.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. Fridfullhet..en sjö som ligger spegelblank är sååå vackert.

    SvaraRadera
  8. Vackra höstvyer med fina färger. Den sista med fina speglingarna i Magelungen blir vår favorit!

    SvaraRadera
  9. Din promenad resulterade i en triss med fina bilder med höststämning!

    SvaraRadera
  10. Det ser ut lite sådär som söndag-i-oktober-väder ;0) Fint med närheten till vatten och båtar som fortfarande ligger i.

    SvaraRadera
  11. Skönt att du fick dig en promenad med fint resultat.Tredje platsen du visar är riktigt fint!
    Har gått och väntat på att det ska hålla upp idag.Attans kallt är det.

    SvaraRadera
  12. Hösten är här, den kom med stormsteg efter regnig sommar.... o nu regnar det igen.
    Fina bilder.

    SvaraRadera
  13. Så fin strandpromenad i höstvädret!

    SvaraRadera
  14. Man får lära sej mycket, visste inte att Stieg Trenter hade ett torg på södra sidan stan.
    Bild tre blir min favorit;-)

    SvaraRadera
  15. Fina foton blev det från din promenad. Lite vemodigt med stängd fontän - och alla löv som fallit. Men samtidigt så vackert!

    SvaraRadera
  16. Fina bilder.
    Ja det är ju ett problem det där med regnet och kameran. Jag brukar ta en vanlig genomskinlig påse, klippa upp botten och trä in kameran, det blir som en kamerakondom :) funkar faktiskt bra!

    SvaraRadera
  17. Trean är min favorit... Tystnad och lugn...

    SvaraRadera
  18. Att de stängt fontänen får oss att tänka på den annalkande vintern. Parkbänken vågar man nog inte sätta sig på. Härlig hösttriss. Ha de gott.

    SvaraRadera
  19. Kul att se hur det ser ut på platser runt om i landet, trevlig promenad ser du ut att ha haft, med fina omgivningar.

    SvaraRadera
  20. Fina promenadomgivningar och vackra bilder. Jag gillar ju den sista bilden med vattnet mest.:)

    SvaraRadera
  21. Regntunga bilder. Det andas verkligen oktober i dem.

    SvaraRadera
  22. Du fann passande höstmotiv under din promenad. Gillar mittenfotot mycket, känns verkligen höstlik. :-)
    Kul att du gillade de blöta höstlöven, tack för din kommentar.

    SvaraRadera
  23. stängd fontän - höst nalkas - är väldigt nära!
    gillar dina bilder från naturpromenaden.

    SvaraRadera
  24. Fin sista bild! Hyfsat mkt grönt kvar hos dig:)

    SvaraRadera
  25. Du fick ju verkligen ihop det på din lilla regnpromenad! Nä det är knepigt att hantera kameran då det regnar. De är ju så känslga för fukt!

    SvaraRadera