lördag 15 september 2012

Höstfägring

Under dagens promenad fotograferade jag bland annat olika växter. Aldrig någonsin har jag följt och uppskattat naturens växlingar som i år. Eftersom jag måste gå långsamt, även med rollatorn, hinner jag lägga märke till så mycket mer än tidigare och att fotografera gör promenaderna riktigt spännande.

Det mesta är helt utblommat eller sjunger på sista versen, som rosen på nyponbusken.


Den gula växten blir så här luddig innan den vissnar ner. 


Lönnlöven som börjar få sina höstfärger. 


Och jag som trodde att det skulle bli svårt att hitta något vackert/roligt/intressant att fotografera så här på hösten! 

1 kommentar:

  1. Visst är det så att om man tar sig tid att titta så finns det fantastiskt mycket vackert, spännande och oväntat att upptäcka. Fina höstbilder :)

    SvaraRadera