söndag 23 september 2012

Fototriss 190 Uppifrån

Helena skriver angående veckans tema Uppifrån: Ta er uppåt, vänd kameran nedåt och fotografera ur ett spännande ovanifrån-perspektiv! Mycket svårare än förra veckans himmel måste jag säga.

Det blir några bilder från en augustipromenad i Stockholm med Monteliusterrassen som mål. Ett ren helsike att komma dit med rullator men väl värt besväret.

Slussen är en knutpunkt för många busslinjer. Här några bussar sedda från ovan.


Så den mödosamma vandringen uppåt. Jag gick inte just den här backen (Brännkyrkagatan) men njöt av det spännande uppifrån-perspektivet från Bellmansgatan.


Utsikten är slående vacker när man ser ut över Riddarfjärden med mitt favoritobjekt Stockholms stadshus. Denna röda båt har kajplats vid Söder Mälarstrand. Enligt hörsägen är båten numera café. Någon som vet?



Hos Fototriss hittar du fler uppifrånbilder

19 kommentarer:

  1. Roligt med palmen på den sista bilden :)
    http://ymrer.blogspot.se/

    SvaraRadera
  2. Fina bilder från huvudstaden. Båten har jag missat, kul att få se den!

    SvaraRadera
  3. Fina perspektiv du hittat, huvudstaden i dess vackraste =)

    SvaraRadera
  4. Snygga bilder som tydligt tolkar temat!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  5. Vilken ovanlig båt du hittade! Snygg triss!

    SvaraRadera
  6. Fina bilder från vår vackra huvudstad!

    SvaraRadera
  7. Jättefina bilder från Hufvudstaden!

    SvaraRadera
  8. En liten tur i stora staden :) I fint väder! Fint trissat!

    SvaraRadera
  9. Fina bilder. Snygga uppifrånperspektiv.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  10. Fina bilder, gillar den sista skarpt :)

    SvaraRadera
  11. Mycket fina bilder alla tre i din triss :)

    SvaraRadera
  12. Bra bilder till din triss. Tyckte med det var svårt, tills jag hittat tre, sen tyckte jag helt plötsligt hitta hur många som helst som var uppifrån haha :)

    SvaraRadera
  13. Tycker din promenad var värd besväret, vilka härliga södermotiv.

    SvaraRadera
  14. Fina uppifrån bilder. Det blir ett djup i bilderna när man får ett perspektiv från ovan! Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  15. Den anonyma var jag, Veiken!

    SvaraRadera
  16. Den här trissen gillar jag. Fina bilder uppifrån som passar perfekt till temat. Dessutom fick jag en dos av Stockholm, min forna hemstad. Tack för det Anita ;-)

    SvaraRadera