onsdag 15 augusti 2012

Objektiv promenad

Sedvanlig runda vid sjön, med Lennart, Rulle och ett sprillans nytt objektiv till kameran. Det får ersätta objektivet kameran kom med, 18-55 mm. Det nya är 18-200 mm och då behöver jag inte byta objektiv om jag vill fota med tele.

De tre första fotona att tagna med max tele, 200 mm. Ön ligger rätt nära andra stranden så avståndet är ganska långt. Eftersom jag inte lärt mig att göra några större skönhetsoperationer på bilder än ser det ut som is på vattnet, alldeles för ljust. Men det såg ut så.


Nästa bild är ett försök till närbild på en växt med lila blommor. Här var avståndet till växten omkring metern.


Det här trädet som står ute i vattnet, liknar benet/benen på en elefant tycker jag. Från min sittplats till trädet är det kanske 10 meter. Om jag använder stativ blir bilderna troligen bra mycket bättre vad det gäller skärpa i alla fall. Jag har suttit på rollatorn och försökt hålla kameran så stilla som det bara går. Jag är förvånad över att bilderna blev så pass bra.


Det finns en hel del träd som vuxit lite lustigt. Här är det två stammar som vuxit ihop helt med tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar