tisdag 14 augusti 2012

Kronobergsparken och Norr Mälarstrand

Ensamma dagen , Lennart stack tidigt i morse. Först provtagning, sedan Norrtälje med Börje för att hälsa på Stig och Berit.

Jag åkte till Fridhemsplan och gick till Kronobergsparken. Backigt och ett riktigt blåshål, satt en stund på en bänk men drog vidare när "gubbar" med gräsklippare och trimmers närmade sig. Ville ju inte dra på mig ett akut astmaanfall.

Gick ner mot Norr Mälarstrand, och tog några bilder, mest ut över vattnet. Gick förbi några serveringar och sökte mig sedan tillbaka och tog en buss till Fridhemsplan och t-banan hem. Det blev både frisk luft och motion fast lite småtråkigt att inte ha sällskap.


Bron måste vara Långholmsgatan (kollat på kartan) och en segelbåt fångade mitt intresse då den hade så hög mast att den räcker en bit upp över brons räcke.

2 kommentarer:

  1. Jag hänger gärna med på dessa promenader i vår vackra stad.

    SvaraRadera