onsdag 4 juli 2012

Sofia kyrka

Dagens utflykt hade Sofia kyrka som mål. Kyrkan restaureras och är för närvarande byggarbetsplats så vi får återkomma när allt är klart. Kyrkan ligger högt och utsikten tål att tittas på. Vi gick igenom Vita Bergens gamla kvarter med hus från 1700-talet bevarade.

Även i dag valde vi Katarina Bangata med sin lummiga gröna allé i mitten. Gott om bänkar för trötta ben och olika skulpturer att vila ögonen på. Nacka Skoglund fotograferade jag från olika håll, skulpturen är finurligt gjord med en kul baksida också.


På Greta Garbos Torg en elefantskulptur som är lite lätt rosa.


Slutligen en bild på väg ner från kyrkan. Ser idylliskt ut med de röda husen - "skatteskrapan" syns i bakgrunden.


Innan vi åkte hem åt vi en god lunch på en uteservering och hela expeditionen tog 4 timmar. Jag var helt slut, benet värkte, så jag lade mig och slumrade till ett tag. Några timmar närmare bestämt.

1 kommentar:

  1. Trevliga och spännande utflykter och nedslag ni gör på söders höjder. Det är inte ofta jag är i de trakterna så jag tar med glädje del av dina bilder och berättelser.

    SvaraRadera