måndag 16 juli 2012

Hornstullsstrand

Vi sökte upp en annan strand i dag, omväxling förnöjer. Jag ville gå längs Hornstullsstrand, det var länge sedan, minst 30 år. Först tvekade vi lite om vi skulle gå runt på Långholmen istället, men det får bli en annan utflykt. Från parkbänken där jag tog fotot syns/skymtar några gula byggnader (gamla fängelset) och fängelsemuren.


Det var lite mer folk i farten efter strandpromenaden vid Hornstullsstrand än vid Magelungen. Mycket båtar av olika slag, Liljeholmsbron öppnades för segelbåtar. Det numera stängda Liljeholmsbadet syns till vänster i bilden.


Det var en skön promenad och vi gick Hornsgatan mot Zinkensdamm där vi tog t-banan hem. Men först åt vi lunch på ett trevligt ställe och det sista jag fotade var gul fetknopp? som växte i en liten bergsskreva.


Jag var ordentligt trött när jag kom hem och en stunds vila med benen högt gjorde susen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar