onsdag 27 juni 2012

Träd och blommor

Ute ett tag med kameran, testade objektiv och stativ. Kul, men inte blev jag särskilt klokare på hur alla inställningar fungerar. Jag har börjat fundera på om det finns någon/några lämpliga kurser i fotografering som skulle kunna passa mig. Får undersöka saken.

Jag ställde upp stativet i en skogsdunge några hundra meter hemifrån. Utöver en hoper dåliga eller intetsägande bilder (även för mig) på trädstammar och blommor fick jag en bild på ett lustigt träd med en liten utväxt strax innan stammen delar sig.


Jag har försökt åstadkomma blombilder med "suddig" bakgrund. Här blev bakgrunden son jag tänkt mig, blomman är tyvärr inte skarp nog. Det blir till att öva.


Så fick jag syn på några blåklockor. Jag fotade rakt in i den halvöppna klockan medan jag stod dubbelvikt med kameran i handen och försökte hålla den stilla. Bilden blev lite oskarp men märkligt nog ser klockan ut-och-in-vrängd ut.

1 kommentar:

  1. Haha, den var bra, trädstammen alltså. Min lite snuskiga fantasi gick igång direkt ;)).

    SvaraRadera