måndag 11 juni 2012

Slump med mening

Lennart hade en träff med tidigare arbetskamrater mitt på dan i dag. Så jag beslöt mig för att gå ut en sväng och gick ner till t-banan. Funderade på vart jag skulle åka, kanske in till stan. Ett ärende hade jag, mina allergitabletter var slut så jag skulle hämta ut en omgång på apoteket.

I rulltrappan hör jag tåget ge sig i väg så jag får ta nästa. Vid Farsta C får jag till min stora förvåning och glädje syn på Tina (barnbarnet), hon har varit hos tandläkaren och är på väg hem. Vi åker till T-centralen och går sedan till Vetekatten på Kungsgatan. Trevlig och mysig pratstund innan hon måste hasta vidare. Mötet med Tina gjorde min dag.

På hemväg gick jag i några butiker och tittade och kom ihåg att hämta medicin. Hemma strax innan Lennart. Gillar skarpt att jag kan gå ut på egen hand, utan några hjälpmedel och att jag inte får ont. Blir trött i benet men lite vila med benen i högläge en stund gör susen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar