söndag 24 juni 2012

Fototriss 183 Småkryp





Fler bilder på småkryp hittar du hos Fototriss.

19 kommentarer:

  1. Nyckelpigor som är så färglada, och har dessutom inte sett en enda live hitentills i sommar. Fint trissat :) Trevlig sommar!

    SvaraRadera
  2. Jag letade febrilt efter en nyckelpiga igår utan resultat. Fina bilder och nyckelpigan är jättevacker! Trevlig sommar!

    SvaraRadera
  3. Fint trissat! Jag har ännu inte sett en nyckelpiga i år... så det fick bli annat för min del.
    Önskar dig en fin sommar!

    SvaraRadera
  4. Fint trissat, din mittenbild liknar min :-)
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Fina bilder i en härlig småkrypstriss!
    Ha en fin sommar!

    SvaraRadera
  6. Jättefin triss och härliga bilder!
    Ha en fin sommar!

    SvaraRadera
  7. Fina småkryp du hittat, speciellt nyckelpigan och tisteln!

    SvaraRadera
  8. Fin triss. Min favorit blir humlan som formligen vräker sig i pollen. :)

    Tack för kommentar hos mig.

    SvaraRadera
  9. En riktig lekker triss.
    Ha en flott dag.
    Mormor på muren

    SvaraRadera
  10. Du har funnit några söta småkryp bland blommorna. :-)
    Jag väljer nyckelpigan, den är en favorit.

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder!
    Nyckelpigan kämpar på och liksom borrar sig ned bland knopparna.

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder!
    Nyckelpigan kämpar på och liksom borrar sig ned bland knopparna.

    SvaraRadera
  13. Nyckelpigor gör sig bra på bild... riktigt nice :)

    SvaraRadera
  14. Åh vad fint, speciellt den med nyckelpigan!

    SvaraRadera
  15. Det är så fin kontrast med bilden på nyckelpigan. Ha de gott.

    SvaraRadera
  16. Den översta bilden blev min favorit.Bakdelen och blomman matchade så fint :)

    SvaraRadera
  17. du kan fortsätta å såga ormspott - spotstrit är vad den heter men vi har olika "dialektala" namn på den - ormspott, grodspott mm

    nyckelpigor verkar det inte vara så gott om i år---har faktsikt bara sett två!

    SvaraRadera
  18. Nyckelpigor är nog min favorit bland småkryp, men humlan som ser ut att borra sig in i blomman var häftigast. Bra trissat.

    SvaraRadera
  19. Läcker triss. Har dock inte sett mer än en enda nyckelpiga i år och den lyckades jag inte fånga på bild. Så de verkar sällsynta i år i Sverige.

    SvaraRadera