måndag 4 juni 2012

Fototriss 180 Gammal

Nya temat på Fototriss är Gammal. Borde vara lätt som en plätt, men icke. Till slut bestämde jag mig för några gamla saker med släktanknytning.

Först ut är Almanack för året Efter Frälsarens Christi Födelse 1881 Till Lunds Horisont. Det året föddes min farmor och jag har fotograferat av uppslaget med hennes födelsemånad.


Nästa bild är en sida från farmors brevkortsalbum 1904-1905.


Slutligen ett pass utfärdat 1900. Makens morfar, då 21 år gammal reser till Frankrike, till Världsutställningen i Paris närmare bestämt.


Andras bidrag hittar du hos Fototriss.

9 kommentarer:

  1. Riktigt fina gamla dokument, väl värda att bevara. Snyggt fotat!

    SvaraRadera
  2. fin sammahållen triss med olika skrifter. och snygga bilder! fint ljus!
    red

    SvaraRadera
  3. Helt fantastiskt! Vilka historiska skatter du har - sådant här gillar jag!!!

    SvaraRadera
  4. Vilka skatter! :-) Vackert och personligt trissat ur historien!

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga tidsdokument! Och passade perfekt i den här trissen :)

    SvaraRadera
  6. Fina bilder av de gamla tingen!
    Snyggt trissat!

    SvaraRadera
  7. En liten skattkista har du allt. Så fina dokument och kort du hittat. Otroligt passande för temat. Kul att få se!

    SvaraRadera
  8. Det är gamla fina tidsdokument.

    SvaraRadera
  9. Trevlig tolkning! Gillar skarpt bildkortsalbumet. Fina årgångar du plockat fram :)

    SvaraRadera