tisdag 8 maj 2012

Två steg fram, ett tillbaka


Var på sjukgymnastik i går och åkte taxi (sjukresa) in. Lämnade tillbaka lånerollatorn, en inomhusvariant som jag bara behövde de första veckorna. Nu har det gått 7 veckor sedan operationen.

Det är alldeles för lätt att överskatta sina krafter. Lennart mötte mig efter gymnastiken och så gick vi från Sankt Görans sjukhus till t-banans gröna linje nere vid Fridhemsplan. Jag hade en käpp och maken som stöd. Det gick bra och kändes väldigt friskt att gå utan rollator. Men följden blev ökad smärta och svullnad och dålig sömn till natten (sjukgymnastik + promenad blev för mycket). Jo visst, jag hade kunnat åkt taxi hem också, men då är det rusningstrafik (märklig benämning för krypkörning) och 50 min stillasittande i ett trångt framsäte i taxi är en mardröm.

Snart ska jag och Rulle uträtta några ärenden i Farsta Centrum. Till eftermiddagen planerar jag en liten promenad i de närmaste omgivningarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar