torsdag 3 maj 2012

Promenader

Mina kortaste promenader är på 500 m, i stort sett runt husen där jag bor. Om jag orkar blir det Ankhavet eller motsvarande. Korta rundan är 1 km, den långa 2 km. Men i går slog jag rekord, närmare 4 km. Det var på gränsen att jag orkade de sista hundra meterna. Naturligt vilade jag på rollatorn då och då, men det var segt.

Vi började med att åka till Hökarängen och målet var Starrmyran, en parklek med lite djur som hästar, getter, höns mm. Dumt nog hade vi inte tittat på kartan, det gjorde vi efteråt.

På vägen mot vårt mål fotograferade jag denna labyrint vid en lekplats.


Äntligen framme! Här är hästarna i sin hage. Det kom och gick grupper av barn


från olika förskolor och personalen hade fullt sjå att hålla ordning på de små knallhattarna. En liten stack utan svårighet in i hästhagen, han kunde gå rak under staketet men återbördades snabbt till gruppen.

När jag kom hem låg jag och läste, hade rejält ont lite överallt. Det är nu drygt 6 veckor sedan operationen och om några månader till är jag säkert i kanonform!

1 kommentar:

  1. Visst är det trevligt med djuren. Det var längesedan vi var där men nästa vecka kommer gossarna så då får tar vi en promenad dit.

    SvaraRadera