onsdag 9 maj 2012

Naturstigen i Farsta Strand vid Magelungen


Ute redan vi halv 9 på morgonen. Naturligtvis gick vi mot Magelungen och jag hade kameran i högsta hugg. I dag fotade jag med teleobjektivet (ej stabilisering, ej stativ) för att testa om jag kunde få bilder utan skakningsoskärpa. Det bästa var att sitta på rollatorn och låta kameran stödja på ena handtaget.

De här bilderna är ifrån Högerudsgatan. Den första är tagen nerifrån och höghuset har adress Ullerudsbacken. 


Jag tog en bild uppifrån backen med utsikt ner mot Magelungen där promenadvägen går. Naturstigen om 1 km går efter sjön och gör en avstickare upp i det grönskande området till vänster i bilden ovan, till höger i bilden nedan.


I Farsta har det varit en hel del diskussioner angående ett planerat, nu beslutat bygge av bostadshus. Det gäller terrasshus med ca 20 lägenheter som byggs i slänten vid Ullerudsbacken och hur går det då med naturstigen?

Det är hög tid att ta en promenad där och fotografera lite. Stigen klarar jag men inte (för närvarande) området till höger i bilden ovan. Kanske till sommaren?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar