onsdag 11 april 2012

Sankt Göran - kyrka och sjukhus

Det blev långa väntetider i går mellan det att jag fick stygnen borttagna och sjukgymnastiken skulle börja. Min snälle make gjorde mig sällskap och när Sankt Görans kyrka öppnat kl 11 gick vi dit. Lennarts föräldrar gifte sig där 1936. Då var det ett kapell, kyrkan byggdes senare och invigdes 1958. Det enda som bevarades vid om/nybyggnaden var själva kyrktornet.


Det här vackra glasfönstret finns i dopkapellet.

Vid mina tidigare besök på sjukhuset har jag fotograferat väggen till ambulans/akutintaget. Lite svårt att få ett bra perspektiv men reliefväggen är väldigt fin.

Här är konstnären, Lillemor Peterssons och muraren Anders Björks namn ristat i sten.


Och så några andra partier av väggen.



1 kommentar:

  1. Hej igen... måste gå tillbaka för att se vad du har gjort... hoppas nu att du blir bra efter din knäoperation :)
    Väldigt fina reliefer på väggen där -väldigt snyggt!
    Ha det bra!

    SvaraRadera