måndag 2 april 2012

Medicinska avdelningen

Mitt på dagen var jag iväg på sjukgymnastik. Talade med en sjukgymnast om mina besvärliga smärtor, smärtor som tabletterna inte hjälper mot. Mina funderingar landar i att smärtorna kommer från ryggen.

Jag har svårt att ligga och sitta överhuvudtaget, får svår smärtutstrålning i det opererade benet. Från mitt på skinkan ända ner i foten. Typ svårartad ischias. Jag kan sitta en stund men bäst är det att gå omkring.

Sjukgymnasten undersökte mig noga och hon trodde nog att det var min dåliga rygg som ställer till det. Hon skulle tala med någon läkare, men det är troligen avvaktan någon vecka som gäller.

Vad det gäller rörligheten är den väldigt bra och jag går utan att halta, även utan stöd. Jag får inte börja cykla förrän stygnen (typ häftklamrar) är borttagna. Det sker tisdagen efter påsk.

Under dagen har Lennart varit hos njurdoktorn. Blodtrycket 140/80, mycket bra tyckte läkaren. Övriga värden så bra de kan bli och njurfunktionen ligger på stabila 25%.

Tog några bilder med mobilen innan min taxi kom. Fotograferade fågelskulpturen utanför Sankt Görans huvudentré och


även denna klocka inramad av en grävskopsarm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar