söndag 8 april 2012

Fototriss 173 Lång

Den här gången visar jag bilder från sommaren 2006 då jag gjorde en ballongflygning. Vädret var inte det bästa men efter lång väntan fick vi klartecken.


Det tog väldigt lång tid att fylla tre ballonger. I bakgrunden syns Kaknästornet, ett högt eller för den här trissen, ett långt torn.


Stockholms stadshus och flera kyrkspiror samt 2 långa broar gömmer sig i den disiga bilden ovan.


Ytterligare en lång bro, Lidingöbron, i sista bilden.

Fler tolkningar på temat lång hittar du här.

26 kommentarer:

  1. Snygga bilder på långtemat. Speciellt ballongbilden är läcker. Ha en fortsatt bra påsk!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder, älskar bild 2 :)

    SvaraRadera
  3. Åhh vilken härlig utsikt och upplevelse! :)

    SvaraRadera
  4. Vilken upplevelse, något jag skulle kunna tänka mig att göra.

    SvaraRadera
  5. Häftigt! Att du vågade, jag är höjdrädd. Fina långa bilder i trissen. Tack för att du delade med dig!

    SvaraRadera
  6. Jag gissar att det var en fantastiskt upplevelse att få se världen från en luftballong :-)

    SvaraRadera
  7. Det är min dröm att få åka luftballong. Var det häftigt?Fint trissat.

    SvaraRadera
  8. Vilken sanslöst rolig upplevelse!
    Kul att få följa med dig på långfärden över stan :)

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder från flygningen, är tyvärr lite höjdrädd så jag får inte se Stockholm från ovan tyvärr.
    Ha en skön påskdag;-)

    SvaraRadera
  10. Så vacker sta'n är från ovan!

    SvaraRadera
  11. Häftiga bilder! Tyvärr är jag alldeles för feg, annars skulle det vara en riktig upplevelse med ballongflygning :)

    SvaraRadera
  12. Jag har följt med i en följebil till ballongflygningar och det är häftigt att se start och landning...ja själva flygningen också är säkert härligt för de som vågar...jag vågar inte därför att jag är enormt höjdrädd, men kan förstå tjusningen i det hela när jag tittar på dina fina bilder!

    SvaraRadera
  13. Det var en lekker triss, men jeg vet ikke om jeg hadde turt opp i ballong.
    Mormor er redd for høyt :-)
    Ha en fin kveld :-)

    SvaraRadera
  14. Åhh, vad spännande och vilken vacker Stockholmsbild ! Jag har också åkt luftballong över den kunliga huvudstaden. Men det var väldigt länge sedan. Önskar fortsatt Glad påsk!

    SvaraRadera
  15. Jag skulle inte ha vågat men inser att det måste ha varit fantastiskt att flyga över stan. Jättefina bilder!

    SvaraRadera
  16. Vilken häftig resa och andra bilden är underbar:)

    SvaraRadera
  17. Minsann fick du till en väldigt bra triss där, gissar att det var en fantastisk flygtur - lagom lång?

    SvaraRadera
  18. Fina bilder, hoppas också kunna få en ballongtur någon gång.

    SvaraRadera
  19. Synd på vädret, men det måste ha varit en häftig upplevelse! Ballongerna är ju så stora!

    SvaraRadera
  20. Vilken fin upplevelse du bjöd på! Luftigt trissat :)

    SvaraRadera
  21. Snygg triss! Var det en härlig upplevelse? Ha en fin annandag!

    SvaraRadera
  22. Trevlig triss!! :) Ballonflygning innebär ju ofta lång väntan med tanke på att man måste invänta rätt väderlek!

    SvaraRadera
  23. måsste ha varit en trevlig upplevelse. Vet inte om jag skulle våga-

    Ha en fin vecka // Lissen

    SvaraRadera