onsdag 25 april 2012

Duvor på balkongen

I går hade vi 3 duvor på balkongen. Det fattas en liten fast ruta innan inglasningen är klar och där hade de tagit sig in. När vi skulle öppna och släppa ut dem blev de totalt panikslagna, flög in i de andra rutorna innan jag kommit åt att öppna dem. När de väl flugit iväg fick vi torka/skura bort spåren, de hade skitit ner rejält.

Jag kontaktade vår synnerligt långsamme glasmästare och han kommer i morgon eftermiddag. Han har gjort lite i taget under 4 månader och är inte klart än! Visserligen är det inte någon standardbalkong, men ändå. Om jag varit i stöten hade jag drivit på men nu är det så här.

I dag har vi varit i centrum, lämnat och lånat böcker, ätit lunch och handlat diverse dagligvaror. Större inköp gör vi på fredag. Jag tog bussen, Lennart gick. Vi kommer båda två att köpa SLs sommarkort maj-augusti, 4 månader men man betalar för 3. Tills dess snålar vi lite.

1 kommentar:

  1. Nä men...vad trist med duvorna som inte vill ge sig. Hoppas att det löser sig när ni får alla glasrutor uppsatta.

    SvaraRadera