fredag 23 mars 2012

Nu börjar tillfrisknandet

Nu ska meddela några uppmuntrande resultat vad det gäller min rörelseförmåga. Innan hemresan mätte sjukgymnasten knäledens rörelseförmåga. Jag kan sträcka ut knät helt och böja det i 120 graders vinkel. Mycket bra. Gång med lånad innerollator och kryckor helt utan anmärkning. Kryckor vill jag inte ha men de behövs om jag ska gå i trappa. Håller tummarna och hoppas hissen fungerar utan problem.

Jag har fått ett gymnastikprogram som jag tänker följa noga och det är förbjudet att gå utan stöd även om man klarar det. Det opererade knät ska avlastas. Promenad tillåten, långsam i 10 minuter - inklusive vila, rollator naturligtvis. Det betyder att jag kan gå ner till Pressbyrån och köpa en tidning eller runt vårt kvarter.

Sjukgymnastiken på sjukhuset börjar 2 april, en gång i veckan. Jag har fått ett sjukresekort laddat med 12 resor (6 gånger), därefter anses det att man ska kunna resa kommunalt eller med egen bil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar