söndag 25 mars 2012

Jämmer och elände

För 3 ½ år sedan fick jag mitt vänstra knä opererat. Det gick lätt som en plätt, inga obehagliga minnen sparade från den tiden. Om det nu beror på mitt optimistiska sinnelag eller ett synnerligen selektivt minne eller en näst intill smärtfri läkningsprocedur så är verkligheten i dag både smärtsam och skitjobbig.

Det gör ont, jag har svårt att sova, orkar inte sitta mer än korta stunder, inte ens vid datorn och då förstår ni att jag tycker läget är lite småpyrt. Knät stelnar till när jag sitter, ryggen värker mm mm. Måtte de närmaste veckorna gå fort så jag kommer ut på andra sidan värkeländet snart.

Varje gång jag vaknar av smärta ringer denna strof ur Lejonbruden i huvudet på mig "i stycken slet lejonet främlingens brud".

Hoppas att nästa inlägg går i lite gladare tongångar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar