fredag 16 mars 2012

Ingen legitimation - för andra gången

Ganska precis klockan tio tog jag nummerlapp för blodprovstagning på sjukhuset. Trevligt sällskap fick jag då Birgit också väntade där. Visste inte om att hon skulle ta prover samma dag. Så småningom blir det min tur och jag ska visa legitimation. Ännu en gång har jag tagit med mig min kalender i stället för plånboken. Ingen legitimation - ingen provtagning. Klockan närmar sig elva, labbet stänger 13.00.

Inte heller har jag mobilen med men Birgit har sin med. Jag lånar den och ringer Lennart. Han åker in till sjukhuset med plånboken och naturligtvis blev det fel på hans tåg så det tog lite extra tid. Under väntetiden fikade Birgit och jag så det blev en trevlig stund trots allt.

Nu har jag köpt en riktigt röd plånbok för att inte förväxla plånbok och kalender. Fungerar inte det återstår bara att skaffa en till legitimation och lägga den i kalendern (och till slut boka plats på boende för virriga personer).

På väg till sjukhuset fotograferade jag ett träd med med riktigt praktfulla hängen.
Vår - pollen -allergi. Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar