söndag 18 mars 2012

Fototriss 171 Underifrån

Tema denna vecka är UNDERIFRÅN. Se på världen i ett underifrån-perspektiv.

Mina varianter på underifrån är av det enkla slaget. Huset där jag bor är utgångspunkt för bilderna. För några dagar sedan försökte jag fånga Jupiter och Venus på bild. Det var ett tämligen livsfarligt företag, jag fick hänga ut från fönstret så långt jag kunde. Den ljussvaga pricken är Jupiter och Venus den som lyser starkare. Annars kan man tolka det som en bild av stuprännan sedd underifrån där en bit himmel råkade följa med.


Betydligt enklare och helt utan livsfara fotade jag de andra två bilderna under lördagen. Det är spiraltrappan i mitt hus, från bottenplanet och upp och min balkongrad sedd underifrån. Översta balkongen är min.




På måndag blir det sjukhus och knäoperation (utan internet) och om allt går väl är jag hemma i slutet av veckan.

Fler bilder på veckans tema hittar du hos FOTOTRISS.

39 kommentarer:

  1. Snyggt du fick till perspektivet! Bra fotat!

    SvaraRadera
  2. Snygga foton i din triss!
    Lycka till med operationen!
    Vilket blir värst tror du? Operationen eller Internet-abstinensen? ;-) *småskojar*
    Önskar dig att allt går bra!

    SvaraRadera
  3. Jag gjorde också ett försök på planeterna men var lite sent ute.
    Din bild på trappan var stilig.
    Hoppas det går bra med operationen och att du är snart är igång med bloggen.Ha en bra söndag. Anita

    SvaraRadera
  4. Jag trodde att du hade fotat månen tills jag såg "måne" nummer två. Jättefint med dom två planeterna.
    Spiraltrappan och fasaden är också bra. Fin triss!
    Lycka till med operationen!

    SvaraRadera
  5. Jag fastnar för mittenbilden.
    Fin kontrast mellan det runda och hörnet i trappan. Kontrastfärgen i bilden kanon.

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder, gillar den första bäst! Lycka till med operationen! :)

    SvaraRadera
  7. Du har riktat kameran uppåt.. tur att du inte trilla ner - då hade det blivit mer än en knäoperation - som i just det sammanhanget kan ses som en skitenkel operation.
    Nåväl - lycka till på måndag!!

    SvaraRadera
  8. Det blev snygga trissfoton. :-)
    Lycka till med din knäoperationen.
    Tur att du höll i dig ordentligt på första fotot! Tänk vad vi utsätter oss för när vi tar våra foton. ;-)
    Jag väljer ditt trappfoto, gillar den bilden. :-)

    SvaraRadera
  9. Första bilden är så läcker. Att hängrännan råkat komma med är lite det som gör hela bilden till det den är. Snyggt.
    Lycka till med din operation. Det brukar gå fort att komma hem efter en knäoperation. / Nettan

    SvaraRadera
  10. Klockren triss! Ja, vad gör man inte för att lösa Helenas utmaningar... :)

    Och ja, jag satte tillbaka alla tangenterna sedan - jag skulle vilja säga att jag gjorde alltihop bara för trissen, men faktum var att jag ägnade min lördag åt att avlägsna en matta av katthår från under (det funkar på engelska) tangenterna... :) Tack för din kommentar!

    SvaraRadera
  11. Spiraltrappsbilden gillas skarpt

    SvaraRadera
  12. Bra trissat och tack för kommentaren, jag höll tussilagon upp och ner, lite fuskigt kanske!

    SvaraRadera
  13. Åh, är det planeter! Jag tänkte att det var just så, att du fotat rännan, och att några dammkorn flugit in bilden, men Jupiter och Venus, vad häftigt! Annars är det spiraltrappan som är min favorit.

    SvaraRadera
  14. Extremt underifrån. Häftig triss.

    SvaraRadera
  15. Klockrent tema! Lycka till på plåsterkåken :) Men utan internet!!! Uj uj uj ;)

    SvaraRadera
  16. Bra jobbat ! Gillar stuprännan och planeterna. Lycka till med operationen.

    SvaraRadera
  17. Snyggt fotat och det där med Venus och Jupiter är jag imponerad av. Vet inte vad som lyser klarast på himlen, förutom dagtid. =)

    Häftigt perspektiv av spiraltrappan och med översta balkongen har du bästa utsikten också.

    SvaraRadera
  18. Läckra bilder, tvåan ger en hisnande underifrån-känsla. Jag har också fotat de två ljusstarka planeterna men då var det mörkare så jag fick använda stativ. Din bild blev jättefin.

    SvaraRadera
  19. Väldigt bra triss - bra bilder alla tre, men bäst är den första :)
    Lycka till med operationen!

    SvaraRadera
  20. Bra triss og lykke til med kneoperasjonen.

    SvaraRadera
  21. Helt och hållet underifrån, snyggt tolkat.
    Kul att du passar på att fånga Venus och Jupiter nu när de lyckats hamna så nära varandra på himlavalvet.
    Lycka till med knäoperationen och snabb återhämtning önskar jag dig!

    SvaraRadera
  22. Häftig triss!

    PS: Tack för kommentaren på min blogg!

    SvaraRadera
  23. Bra trissat, lycka till med operationen!

    SvaraRadera
  24. En härligt triss med bra perspektiv! Att fota månen och stjärnorna tycker jag är rätt svårt så du lyckades fint:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  25. Snygga foton! Jag har inte tänkt på att fota planeterna men än är det ju inte försent. Spiraltrappan är jätteläcker!

    Lycka till med operationen!

    SvaraRadera
  26. Jag såg planeterna, men försökte inte ens fotografera.... ;-))
    gillar bilden med trapphuset - riktigt läckert - verkar som det finns mycket ljusinsläpp där...

    hoppas allt har gått bra för dig när du läser detta och är hemma igen.

    SvaraRadera
  27. Vilken snygg triss och ditt mittre foto är riktigt läckert!

    SvaraRadera
  28. Fina perspektivbilder du fotat. Tack för titten in på min blogg förresten.

    Du sa att du aldrig varit norr om Gävle och då kan jag ju kontra med att jag aldrig har besökt Stockholm. Bara åkt förbi i buss. Du, vi har nog mycket kvar att upptäcka, tror jag.

    Men du får nog vänta ett tag, tills du blir frisk i knäet.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  29. Oj, du är på sjukhuset nu förstår jag och kan inte läsa kommentarna. Men det blir desto roligare när du kommer hem då!
    Hoppas allt gick bra och jag tittade in för att säga tack för din kommentar och såklart kommentera ditt fototrissuppdrag.
    Kreativt och kul, mittenbilden blir min favorit, härlig vinkel!

    SvaraRadera
  30. sv: hihi jo det är en ko en Highland cattle (Höglands ko). :)

    SvaraRadera
  31. Hoppas att operationen blir lika lyckad som trissen!

    SvaraRadera
  32. Här är tvåan min favorit! Snygga bilder. Lycka till med operationen

    SvaraRadera
  33. Andra bilden tokdiggar jag!! Snyggt!!! =)

    SvaraRadera
  34. Tack för ditt besök!

    Här blir jag nästan höjdrädd av dina läckra bilder! Fin triss!

    SvaraRadera
  35. Snygg triss! Trapphuset är ju riktigt vackert i det perspektivet. Häftigt med planeterna och hängrännan i förgrunden!

    SvaraRadera