torsdag 20 maj 2010

Sisyfosarbete

Medan maken var iväg och träffade ett gäng arbetskamrater över en bit mat, passade jag på att sätta upp resterande hyllplan i bokhyllan. Har också rensat lite bland papper jag sparat. 14! kartonger är på plats och ett tiotal böcker. 

Jag ska ägna mig åt röran i morgon medan maken är på läkarbesöket. Jag har redan bestämt mig för att en hel del släktforskarskrifter ska väck. Jag återkommer aldrig till dem när jag väl läst dem en gång. En del böcker ska också rensas bort. Kan skänkas till Frälsis eller Läkarmissionen.

På landet har jag börjat röja lite i förrådet för att komma åt att montera ner tre hyllsektioner. De ska till vårat källarförråd. Även om vi är radikala och gör oss av mycket saker blir det en hel del som vi gräddar på ett tag till. Vissa saker måste med till stan. Extra stolar, iläggsskivor till bordet mm.

Tippen fick ett besök i dag med. Bilen var full. Bara en vända till så har vi blivit av med det som står ute och väntar på transport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar