onsdag 19 maj 2010

Mest problem

Natten som gick kunde jag inte sova. Orkade inte sitta vid datorn, inte heller läsa, sodukon fastnade jag på och kom inte vidare. Var uppe vid halv tre och funderade på hur allt ska få plats på ett bra sätt i lägenheten. Höll på med att plocka ordning i garderoberna då det brakade till och hyllorna i ena bokhyllan (sovrummet) föll ner med böcker och allt. Hyllbärarna i plast gav vika och böcker, pärmar och kartonger rasade ner över det jag nyligen släpat hem från landet.

Så nu har jag en halvt färdig hylla, tom,  med hyllbärare i metall. Om inte det funkar åker hyllan ut och jag grunnar på om jag egentligen behöver alla dessa böcker, eller ens några av dem!

Lägenheten ser för jäklig ut just nu, en enda röra med prylar, böcker, kassar och lådor överallt.

I dag var vi en vända till tippen och planerar en i morgon också. Pumpfirman kommer i morgon förmiddag, för att montera ner pumpen, om jag fattat rätt. Går den inte att laga blir det en ny pump. Det är väldigt låst att inte ha tillgång till vatten för toa och kök på landet.

Resan A-L och jag skulle göra har vi bokat av. Hon lämnar in läkarintyg på sin hälsa (försämrad) och återbetalningen kommer snart. Största anledningen är att jag inte kan resa bort så länge (11 dagar) nu när min käre mans hälsa är som den är (vad den nu är).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar