tisdag 18 maj 2010

En späckad dag

I går kväll åkte maken ut till landet och stannade där över natten. Anledningen var att vårt parkeringshus skulle städas och för att slippa bekymmer med parkering löste vi det på detta enkla sätt.

Vid halvtiotiden i morse hämtade han mig, vi handlade lite och så ut till landet. Jag hade tänkt att montera ner en dubbelgarderob men det var inte så lätt. Vi behöver hjälp med det. Jag tror inte att det är så farligt med väggen bakom garderoberna. Det ser inte alls ut som inne i rummet.

Med avbrott för lunch och fika försökte jag hålla mig sysselsatt, jag får tvinga mig till att sitta en stund emellanåt och göra ingenting. Jag har ingen ro i kroppen, kan inte koppla av, ständigt stressad.

Hemma vid fem och kallelsen till Sös hade kommit, på fredag förmiddag ska han dit. Lite tv-tittande, fixade mat, duschade och sen ut till landet igen. Födelsedagsfika hos en granne. Ett skåp och några kartonger med hem, till källaren. Hemma till tio, kollar mail, skriver i bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar