onsdag 12 maj 2010

En bra dag

Efter dagens vända till landet känner jag mig riktigt nöjd. Jag hittade spelet jag letat efter. Låg snyggt och fint på skrivbordet i friggen. Monterade ner 2 av 3 bokhyllor.

Nu ser det mer eller mindre nyinflyttat ut med alla kartonger i vardagsrummet hemma. Var ska allt få plats? Fler razzior (i lägenheten) väntar känner jag på mig. Blivande loppisprylar ska förvaras på landet - en låda med ut imorgon. Jag börjar dock ana en viss struktur i detta kaos, men känner mig rätt så stressad ändå. Utan vatten (utan toa) kan vi inte stanna kvar hur många timmar som helst.

Vädret var härligt, sol och en välkommen värme. Vi både åt lunchmackorna och drack eftermiddagskaffe på altanen. Välbehövliga pauser.

Nu på kvällen har jag lekt lite med spelet. Det är min nervlugnande medicin. Då måste jag koncentrera mig på det och slipper jobbiga tankar som envisas att flaxa runt i skallen på mig.

Dagar kommer dagar går 
Nuet är det mest värdefulla du har, det förflutna har du inte längre och framtiden vet du inte mycket om.

Tänk så skrämmande rätt jag hade när jag valde ovanstående till rubrik på bloggen! Det är en sak att tycka att det låter klokt, en bra levnadsregel, en helt annan att verkligen befinna sig där och inse att det stämmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar