lördag 22 maj 2010

Besök hos sjuklingen

Han blev glad år besöket och jag med. Han känner sig pigg, äter all mat han serveras och tycker det är gott! Han var inne på fjärde påsen blod och sköterskan sa att han inte skulle få mer av den varan. Han får vätska, en med glukos och en för att återställa diverse salter. Han hade en jättepåse för att samla urin (4 liter tror jag). Hon sade också att efter att man tömt en blåsa på så mycket urin producerar njurarna mycket mera urin ett tag (timmar? dygn?). Han ska få en normalstor påse i stället för den stora. Han har också fått blåsan ursköljd med rätt mycket vätska.

Sköterskan sade (angående blodblandad urin) att när blåsan varit så utspänd och återgår till normal storlek kan det blöda då det tar ett tag för blodkärlen att anpassa sig. Det ska förövrigt kollas upp. Hon sade att "du måste ha varit väldigt trött med så lågt blodvärde du hade". Men han hade inte varit trött, inte så han somnade i alla fall. Protest från mig.

Jag hälsade till honom från alla (ingen nämnd och ingen glömd) och det gladde honom. Över helgen vätskas han upp. På måndag blir det diverse undersökningar. Jag besöker honom i morgon med.

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att han känner sig piggare och att han äter. Kramar syster o svåger

    SvaraRadera