fredag 16 april 2010

Vulkanaska

Kära syster befinner sig i Agadir sedan en dryg vecka. På grund av vulkanutbrottet går inga flyg. Hur hemresan ska ordnas vet vi inte. Hon har fått ett nytt hotellrum (sämre standard), har ingen mobil och längtar hem, men det går ingen nöd på henne.

Det är ett enormt logistiskt problem. Norra Europa utan flygförbindelser. Somliga ska hem, andra ska iväg någonstans. Men hur? Om det dröjer innan utbrottet ger sig, vilka realistiska  resealternativ finns det? Den ekonomiska aspekten lämnar jag därhän.

1 kommentar:

  1. Ny info 10.30 Marockotid. Vi ska vara beredda på avfärd. Plan väntar på oss på flygplatsen. Kanske vi kan åka til något annat land och sedan buss. Vi får se men det går ingen nöd på mig förutom att jag längtar hem. Jag känner mig lite orolig för att flyga. Vill inte hamna i ett askmoln så motorerna stannar.

    SvaraRadera