söndag 25 april 2010

Mera Samuel

Samuel vaknade flera gånger under tidig natt, sista gången halv ett. Varje gång sa jag att det var natt och dags att sova. Då blev han tyst igen. Men jag sov nog med ett öra öppet och vakande ideligen. Vid halv sex började han snacka och jag körde mitt mantra om att det var natt. Vaknade sedan kl 8 då han stod upp i sängen och upprepade ammo, ennat. Vilket leende jag fick!

Frukost, vi läste morgontidningen medan han stod vid köksfönstret och kommenterade trafiken. Vid 10 gick vi ut, hemma en timme senare. Han fick pannkakor med sylt och vi läste lite om Pulver. När han verkade trött ställde jag honom i sängen och eftersom jag var trött lade jag mig ett tag.

Han misstyckte lite först men fann sig. Han snackade för sig själv i en halvtimma, bl a varierade han rösten från ljusaste pipig till dov bas. Så slocknade han och sover just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar