söndag 11 april 2010

En sömnlös natt

Läste länge, släckte lyset, läste igen.... Så kom jag att tänka på en sak. Lösenordet till hemsidans mail. Jag hade tidigare letat efter pappret jag skrev det på men tänkte att det kryper nog fram vad det lider. Men så flashade det till i skallen, en bokstavskombination. För kort dock. Gick upp, letade bland papper - nada.

Blicken föll på papperskorgen där jag mal ner gamla anteckningar. Hmm, kanske. Där satt jag strax före tre på natten och plockade upp pappersremsa efter pappersremsa och hoppades att jag skulle få syn på det jag sökte efter. Rena CSI. Och se på sjutton, efter en knapp timme hade jag pusslat ihop lösenordet.

Jag kollade just nu om det var fullmåne, men nej. Jag får sådana här ryck ändå emellanåt, sömnlöshet menar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar