lördag 27 mars 2010

Helgdagsafton

Sitter här med en drink - läs grogg - och känner mig nöjd med livet. (Nu har jag skrivit om dryckjom ett antal gånger, men som ni vet jag är synnerligen modest i mitt förhållande till alkoholhaltiga drycker, men det är kul att nämna det.)  Vi var ut en sväng för att hjälpa Simon igång med bilen. Igen. Den här gången verkade det  fungera som tänkt. Det är en gammal bil med diverse skavanker och det är möjligt att ett nytt batteri är av nöden.

Apropå bilar så är vår bil 7 år och jag tänker fortfarande på den som ny. Den har fått diverse krämpor och får gå till doktorn ibland. Kostar alltid mycket att fixa upp den. Nu när våren snart är här så ska den få sig en rejäl omgång - den otroligt lortig. Dammsugning, tvätt, polering och allt vad man kan tänka sig. Då blir den säkert glad och puttrar på några år till hoppas jag.

Hur som helst, Samuel var på alerten och väldigt tillmötesgående. Det var både pussar och kramar. Nu är det så, och har alltid varit på det viset, att barnbarnen har en stor favorit och det är inte jag. Lennart smäller betydligt högre, han drar till sig de små med sitt vänliga sätt, typ lite tålmodig lekfarbror, medan jag nog är allt för mycket morsa. Men när det krisar, ja då är det jag som får rycka in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar