torsdag 25 mars 2010

Funderingar om hemsida med bilder

Projekt hemsida pågår som ni vet. Nu gäller det att knäppa hur jag ska kunna presentera släktbilder på ett snyggt sätt. Mycket svårare än jag föreställt mig. Hjärnan går på högvarv för tillfället.

Att lägga in bilder en och en under varandra går bra, men då blir sidorna för långa. Jag vill ha flera bilder i bredd. Med "luft" emellan. Eller miniatyrbilder som man kan klicka på för att få fram en större bild. Jag läser böcker, kollar internet och testar om och om igen. Det vill sig inte. Fattar inte vad jag missar.

Skam den som ger sig. Tur att jag gör det här för mitt eget höga nöjes skull, men det går min ära förnär att jag inte begriper hur jag ska få till det. En vacker dag sitter det och då ska jag skratta högt och triumferande. Tills dess - mera undersökande verksamhet och HTML- och CSS-pluggande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar